למה הוא בכלל מושך
פשוט מאוד: כי זה עובד. כל פעם שהכלב מושך ומתקדם לכיוון שהוא רצה, הוא לומד שמשיכה = הגעתי למטרה. אנחנו, בלי לשים לב, מאמנים אותו למשוך כבר שנים.
הפתרון הוא להפוך את המשוואה: משיכה כבר לא תקדם אותו לשום מקום. רצועה רפויה - ממשיכים. רצועה מתוחה - עוצרים.
שיטת "העץ"
ברגע שהרצועה נמתחת, הפכו לעץ. עצרו לגמרי, אל תזוזו סנטימטר. חכו שהכלב יחזיר מתח לרצועה או יסתכל עליכם, ואז - קדימה, ממשיכים. בהתחלה תרגישו שאתם עוצרים כל שני צעדים. זה תקין.
זה דורש סבלנות של קדוש בשבוע הראשון, אבל הכלב לומד מהר שהדרך היחידה להתקדם היא רצועה רפויה. תהיו עקביים - אם פעם אחת תיכנעו ותתנו לו למשוך, חזרתם להתחלה.
ציוד שעוזר
רתמה עם נקודת חיבור קדמית (על החזה) מפחיתה משיכה בלי ללחוץ על הצוואר, והיא בחירה עדינה ובטוחה לרוב הכלבים. הימנעו מקולרי חנק ושרשראות - הם פותרים את הסימפטום ויוצרים בעיות אחרות.
אם הכלב גדול וחזק ואתם מתקשים פיזית, שווה השקעה של כמה שיעורים עם מאלף מקצועי. זה חוסך חודשים של תסכול.